27. sep. 2014

Flyvevest!

Høsttid er vest-strikke-tid hos meg. Storesøster har fått seg en "fly with me vest" etter oppskrift fra paelas.

Vesten er nydelig enkel, med "vinger" over skuldrene. Siden snøen allerede har vært på besøk i hagen, har vi høy bruksfaktor på denne fremover!

Endelig fikk jeg brukt noe av det vellagra alpakka garnet, classic alpakka fra drops. Passa supert i strikkefasthet og varmer som bare det. (Jeg visste at det kom til nytte en dag... )




Jeg har allerede fått klager på brukervennlighet hva gjelder snor plassering. Den havner litt langt opp i halsen for storesøsters del, altså må flyttes om jeg ønsker at hun skal bruke den... skal bli!




Strikkefakta: "Fly with me vest" av Siri Hoftun/ paelas, strikket i str 3-4 år på pinnenr 4. Totalt garnforbruk - 184 g classic alpakka. 


8 kommentarer:

  1. Så fin vest med de "bølga" ermekantene:):)

    SvarSlett
  2. Nydelig! Bare å flytte snorene raskt for denne må brukes mye :)

    SvarSlett
  3. Kjempefin! Flytt snorene fort som fy!;)
    Huff ja, dere har allerede hatt besøk av snøen... Nå er det vinter før vi vet ordet av det! Jammen bra vi har mye garn;)

    SvarSlett
  4. Så fin den ble. De sommerfugleermene er virkelig noe for seg selv :)
    Og så greit med hjemmestrikk som kan modifiseres når barnet ikke er helt fornøyd, så slipper man at det ikke blir brukt :)

    SvarSlett
  5. For en skjønn vest. Digger ermene.

    SvarSlett
  6. Så gøy å se vesten hos deg også! Happy Knitting!

    SvarSlett