6. jan. 2014

Det meldes storm, storm, storm...

Lavtrykkene står i kø, varsles det... Det får jeg ikke gjort noe med. For en søring som meg, som ikke eide vintersko eller tykke jakker før jeg flytta nordover, heller ikke ull for den del, husker jeg at jeg brukte de første lønningene til å skaffe meg klær som kunne holde meg varm nord for polarsirkelen. 

Luer er helt nødvendig i vær, men de kan da være flotte også? Denne lua har jeg strikket for noen år siden til min mann. Den holder fasongen så fint, og jeg ble fornøyd med både garn og mønster! Så fornøyd at det ble gjentakelse til gave til en kamerat. Jeg liker godt farger og wollmeise har masse flotte innfarginger.




Til ellers mørke jakker ble mitt fargevalg rødtoner.  ( noe mørkere enn jeg får frem på bildet ) Så får jeg håpe at mottakeren er "mann for sin hatt", denne hatten ;) 




Garn: Wollmeise twin, (dobbel tråd) 73 g
Pinnenr 4 og 4,5
Str: M



5 kommentarer:

  1. Det var en flott lue, skal merke meg det mønsteret!
    Det er sannelig en mersnodig vinter vi har i år. Her har vi ennå ikke vært i nærheten av kuldegrader, men kanskje kommer de nå til helga. Håper det for vintertøyet er så visst ikke utsatt for slitasje, og det hadde jo vært artig å prøve noe av det man lager.

    SvarSlett
  2. Hihi, kult navn på lua da; vindskeiv? ;) Den var flott i hvert fall:)

    SvarSlett
  3. Har strikket to luer etter dette mønsteret selv. Syns de har en god passform:)

    SvarSlett
  4. Kjempe fin lue. Denne har jeg planer om å strikke jeg også. Kjekt å ha i gavekassen. Tusen takk for garnforslag. Kanskje jeg skal være litt sprelsk og bruke noe av wollmeisen min til dette formålet jeg også.

    SvarSlett
  5. For en utrolig fin rødfarge! Vi trenger litt gode farger her i mørket. Flott lue.

    SvarSlett