4. des. 2013

Uglegenser med lomme!

Jippi! Genser med uglemønster. For å være mer presis heter den Reidar og er laget av Pinneguri/ Ann Myhre, mønsteret altså, denne modellen er strikket av meg.

Reidar ble presentert på Pinneguris blogg før mønsteret var tilgjengelig for salg, så jeg bestilte meg garn og venta...

Uglevotter strikka tidligere i høst brukers hver dag. Og nå altså uglegenser. Med lomme! Storesøster tok fart opp trappa for å prøve den på, siden trådfest og montering ble gjort etter leggetid i går.

Godkjent!! Og i lommen finner en den andre hånda igjen! (masse latter) Ingen overtalelse nødvendig for å stille til fotografering. Uglegenser på? Jaaaaaa! (Dagslys har vi ikke lenger - mørketid til slutten av januar…)




Reidar kan strikkes i forskjellige stripeversjoner. Jeg valgte to stripefarger, med en oransje lett melert farge på lommen, og la inn en stripe av den oransje for å plukke opp fargen et annet sted i genseren også. Vurderte oransje stripe på armene og om det skulle være over eller under ugleborden, men landa altså på å legge stripa over - som et lite smykke.

Mønsteret har ikke spett på uglebrystet, men siden jeg strikket uglene i en 3. kontrastfarge valgte jeg å spette brystet litt for å bryte inn noe av bakgrunnsfargen (og fikk da også kortere trådstrekk i mønsteret).




Størrelsen er raus på lengde og smal i modellen - helt supert! Kommer til å vare leeeenge.

Lomma er genial å strikke, da den strikkes inn underveis. Jeg strikka den også fast i sidene samtidig, så den er monteringsfri!

Og fargevalg? Unisex må jeg inrømme. Satser på at den holder godt i bruk og kan arves av lillebror etterhvert.

Størrelse må jeg også si noe om - 3 år!! Jeg blir veldig glad når jeg finner mønster som går til 3 år og ikke bare 2 og 4 år. Ikke alltid så mye som skal til for å glede en strikkemamma, he he.




Garn: Pure Wool, Pickles - 184 g
Pinnenr: 2,5 og 3
Str: 3 år


12 kommentarer:

  1. Jeg blir så glad når jeg leser sånne blide bloggposter. Og takknemlig for at mønsteret fungerer. Og at mottageren blir fornøyd, også :) Kjempefin!

    SvarSlett
  2. Kjempefin genser! Stilig med den oransje lomma! Denne blir nok populær.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Fin genser! Ja hvorfor finnes det nesten ikke oppskrifter i str 3 år? Mitt problem for tiden.

    SvarSlett
  4. Genseren ble skikkelig fin.
    Synd jeg ikke har noen småtasser å strikke til.

    SvarSlett
  5. Så kul!!! :):):) Likten den veldig godt, og veldig kult med oransj og brunt sammen! Fint med det oransje "smykket" :)

    Johanna

    SvarSlett
  6. Ååå det er så kos når de liker det en strikker! Og så flott som genseren ble så skjønner jeg henne godt :)

    SvarSlett
  7. Kjempefin!
    Liker fargene du har valgt, og lomme hvor hendene møtes er jo sååå kult!☺
    Nå fikk jeg enda mer lyst til å strikke en Reidar, etter jul.....

    Ønsker deg en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  8. Å så fin reidar! Likte godt fargevalget ditt også - så deilig med litt unisex i all denne rosa/blå barneverdenen. Og ugleforandringen var både pen og lur. Reidar er herved på ønskelisten!

    SvarSlett
  9. Så utrolig fin!Denne står definitivt på min strikkeliste :) Spennende med lomme :)

    SvarSlett
  10. Den var utrolig stilig altså! Digger unisex:)

    SvarSlett