4. juli 2012

Noen ganger går det litt for fort...

Du har sikkert gjort det du også... du sitter i helt andre tanker - gjerne på E6 med tildels laaaaange transport etapper - blir litt fartsblind... og oooops, det gikk litt for fort??? Denne gangen var det i strikkingen det gikk litt for fort! Jeg hadde startet på denne søte trøjen fra Lene H. Samsøe (som jeg syns har veldig mange flotte design!) og siden ribbestrikk er transport etappe strikket og strikket jeg, på forelesninger, i bilen, på kafè... plutselig hadde jeg kommet langt forbi hvor det skulle startes på hullmønster! Denne gangen rakte jeg ikke opp igjen, men laga en ribbetrøye i stede for...:)




Denne trøya i alpakka er så myk og deilig at den blir behørlig kosa med, mye! Modellen var mer interessert i å kose enn å ha den på, så da stiller sauen som vikar-modell. Vi bruker stadig tid på sauen om dagen... den sier da Bæ! 




Som den evige optimisten jeg er, ser jeg alltid etter muligheter i det som blir litt annerledes enn planlagt; denne trøyen kan nå med mye større hell brukes over mønstrete bodyer enn om det hadde vært hullmønster i! Aldri så galt at det ikke er godt for noe;)

Shapingen til armer er forresten super på denne, gjøres underveis, innenfor litt flere masker enn det en gjerne gjør ellers. Altså ingen opp plukking av masker etterpå, ferdig = ferdig!




Mønster: Kæk og klassisk børnestrik av Lene H. Samsøe (uten hullmønster)
Garn: Inca Alpakka, Rauma garn (55 g)
Pinnenr: 3
Str: 1 år


4 kommentarer:

  1. Vesten ble jo kjempesøt da, selv uten hullmønster;-) Har også strikka denne vesten men da valgte jeg å strikke den rundt i et stykke, fremfor å strikke den i to deler og sy sammen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det gjorde jeg også, rundt og rundt i ribb gikk for fort;)

      Slett
  2. Sånn kan det gikk, søt ble det uansett :)

    SvarSlett
  3. Hihi! Jeg har gjort det samme! Det går jo så fort og plutselig er en forbi hullmønsterstarten...

    SvarSlett