24. juli 2012

Det striper seg i multer og blåbær!

Skal jeg tro en av avisens første oppslag i dag kan det se ut som at nettopp strikketøyet blir min kilde til bærfargene... Det har regnet så mye i juni og juli at nå regner også bærene bort! ... venter spent på hvordan det går med soppen, den regnet bort ifjor... har litt lengre tid til å komme seg i år - om det skulle slutte å regne litt da???




Disse stripene er i en prosess mot høstkjole... (neste års - bare litt tidlig ute) Blåbær og multer mmmm - absolutt blant mine favoritter! Nevnte jeg at bærene her nord blir ekstra søte når bare sola skinner, siden vi har midnattssol??? Ekstra søte jordbær også;)

...også et aldri så lite handletips om du kjører Egersund - Stavanger; dersom du velger å kjøre langs kysten, Rv 44 vil du komme til Bryne - Der finner du Idè-stova som har to-tråds ullgarn, New Zealand. De byttet leverandør for ikke så lenge siden, så jeg fikk meg en hyggelig overraskelse! Jeg synes det er litt vanskelig å få helt rett fargeforstålese på mange nettbilder, derfor liker jeg best å kunne se - og kjenne på garnet, og heller bestille mengder av det jeg da kjenner til ved en senere anledning;) Nevnte jeg at denne gledelige overraskelsen var sammenfallende med bursdag??? Garn i bursdagsgave til meg... og noen nye strikke bøker!!!!




Om noen husker min blunder i høst med å skulle kjøpe rosa garn og komme hjem uten et eneste rosa nøste - men med mengder anndre farger? Nå har jeg iallefall supplert lageret i prinsessefargene i følge min niese - rosa og lilla!

1 kommentar:

  1. Herlige bærfarger! Blåbær er en favoritt her i huset også, men multene, de kan jeg spare meg for :) Gleder meg til å se ferdig resultat!

    SvarSlett