22. juni 2012

Bølgeskvulp

Vi har måkeskrik og havlufta rett utenfor huset, men noen sommer har vi ikke sett enda... Før jeg flytta nordover hadde jeg strikkepause fra april til oktober - i den tiden ble det for klamt, svett og varmt å strikke ullklær... De siste årene har imidlertid strikkesesongen blitt på årsbasis, i dag leses gradestokken til 14 grader, det er fremdeles ingen problem å strikke. - Ikke bare strikkingen foregår året rundt - vi bruker ullklærne hele året. En vest som denne vet jeg mange strikker i vinterhalvåret, her er det supert sommer tøy;) Nyt sol og varme alle som har det!



Mønster: Sandnes alpakka 0808, modell nr 8
Garn: Sandnes mini alpakka (63 g)
Pinnenr: 2,5 og 3
Str: 1/2 - 1 år

Denne vesten liker jeg så godt! Spesielt minste størrelsen med splitt foran... Så bølgeskvulp har vi - omså i form av havskummønster på  pinnene;)

Nå om dagen strikker jeg på en velkomst gave til en liten tanteprinsesse, det kan derfor ikke dokumenteres underveis i prosessen:)

8 kommentarer:

  1. Kjempesøt vest, og jeg elsker fargen! :) Alt trenger jo ikke være rosa ;)

    Ha ei fin helg
    Klem

    SvarSlett
  2. Fin, liten vest! Det er strikketid hele året her sørpå også, og det går for det meste i ullgarn. Tror dere får finere vær til St.hans. Her er det meldt regn, som vanlig holdt jeg på å si.
    Se innom og bli med på blogglotteriet mitt om du har lyst.

    God helg til deg!

    SvarSlett
  3. For en herlig søt liten vest!

    OG den jakka du spurte om i grønn meis er strikket i den minste str. :O)

    SvarSlett
  4. Nydelig liten vest du har strikket! Jeg strikker året rundt uansett vær, men så er jeg litt hekta da :-)

    SvarSlett
  5. Kjempefin vest, og blåfargen er så fin. Her jeg bor så er det for tiden over 30 grader, men jeg har ingen problem med å strikke:-)

    SvarSlett
  6. Kjempesøt vest! Denne fikk jeg lyst til å strikke til jentene mine. Har det oppskriftsheftet et eller annet sted mener jeg...

    SvarSlett
  7. Så søt den var!!! Ikke så mye varme her heller skal jeg si deg... ;) Gleder meg til å se tantestrikkeprosjektet du holder på med nå, tror det blir helt nydelig på lille prinsesse :)

    Joi

    SvarSlett
  8. Jeg elsker den vesten! Vesla mi hadde den i mintgrønn da hun var på samme alder, og brukte den neeesten året rundt selv om vi bor på østlandet..
    Kos deg med babygavestrikk og ha en fin uke!

    SvarSlett