11. mars 2012

Frem fra gjemselen

Det strikkes og ferdigstilles om dagen... men i reising for å fremkalle gode minner om vår og forsommer blir det så som så med bildetaking! Genseren fra dette innlegget er ferdig... jeg forstod hekle oppskriften og ble helt ferdig:-) Men, når jeg satt å hekla ble jeg kjent med ei lita jente som nettopp hadde komt til norge fra Brasil... hun hadde få varme klær - genseren passa til henne - så den forsvant i det siste tråd var festa! Jeg har gjort mammaen oppmerksom på at jeg trenger ett bilde av genseren, så det kommer etterhvert....



Heldigvis er det sånn at strikkeplagg kan gå i arv... Denne dressen strikka jeg for flere år siden når niesa mi trengte en å leke i... nå er den henta frem igjen til lillebror! ...og den ser like fin ut:-)

Den er strikket i drops alpakka classic - enkel tråd(siden jeg tidligere hadde aversjon mot å strikke med to tråder, ble det alltid alternative løsninger;-)) Nå har classicen gått ut av drops sortimentet, men skulle du som meg ha en del liggende på lageret funker det fin fint til nøstebarndress!

2 kommentarer:

  1. Takk for tipset, skulle ikke forundre meg om jeg har litt av det garnet liggende.... hehe..
    Gleder meg til bilde av den ferdige genseren du har gjort ferdig og gitt bort, den så utrolig søt ut!
    Hilsen fra Nina

    SvarSlett
  2. Gleder meg til bilde av genseren:) garnet og mønsteret til den har jeg kjøpt for en stund siden, men har ikke summet meg til å begynne enda. Syns du den var vanskelig å strikke? Tar vel tid med alle flettene..

    Så praktisk med plagg som kan gå i arv, jeg er for lite flink å velge nøytrale farger, så det blir bare brukt av en av ungene. Får prøve å skjerpe meg litt:)

    Ha en fin dag:)

    SvarSlett