26. jan. 2012

Guttevest uten navn

Som så mange andre strikkeoppskrifter er dette ett nummer i rekken... Jeg liker nok bedre når strikkeoppskriftene har navn... slik at en slipper å referere til blad og modellnummer... :-) Men, det blir jo detaljer (det er bare det at jeg gjerne henger meg opp i detaljer...) når jeg finner en oppskrift jeg liker!!


Jeg hadde bestemt meg for å strikke en liten vest til en ny verdensborger... Jeg sjekka ravelry favorittene mine og stod mellom noen der og denne fra drops... Da jeg var innom Lena i bloggen hennes og fant den i brunt der, måtte det bare bli den! Jeg har brukt alpakka fra lageret til vesten, ser at dobbelt perlestrikk kommer bedre frem om en bruker orginalgarnet (drops baby merino)... Men med litt egen-laga knapper har den fått sin sjarm;-)


Garn: Tynn Alpakka, DSA (52 g)
Pinnenr: 2,5 og 3
Str: 6-9 mnd

7 kommentarer:

  1. Så fin den ble:) Det viser nok litt feil på mitt bilde, men jeg har brukt grå (fargen som er brukt på modellen). Den ble skikkelig fin i brun!

    SvarSlett
  2. Kjempe fin! Stilige knapper du har lage :-)

    SvarSlett
  3. Denne var kjempefin! Den skal jeg lage til min gutt og. Nå har jeg googlet fargekart for garnet for å planlegge hvilken farge jeg må gå til innkjøp av... Du vet... En hver unnskyldning for å få shoppet litt mer garn... Hehe... Knappene var også fine :) Er bra å se det er flere som meg også. Som deg har jeg begynt å tenke på hva som er lurt å strikke for å ha til neste høst/vinter... :)

    SvarSlett
  4. Kjempefin vest og übersøte knapper du har mekket. :-))
    Blir en staselig liten kar i denne vesten, kan jeg tenke meg. :-))

    Det var mye flott å se nedover her, liker veldig godt de winter bootiesene. Startet på et par slike i fjor, men synes ikke det kom godt nok fram i mønsteret at de skulle strikkes att og fram så jeg strikket rundt og rundt i timesvis og da jeg merket feilen var jeg så lei at jeg slang dem fra meg.. Hehe.. :-)) Må jo nesten strikke dem en eller annen gang så lenge jeg har kjøpt mønsteret.. :-)

    Så at du hadde vært innom Hammerfest en gang, vil anbefale en tur innom Smågodt fra Trine om du er her igjen. Hun selger garn fra pt/rauma og kauni, samt knapper og stash fra Snella og Petronella. :-)) Verdt et visitt, altså. :-))

    Ønsker deg en flott helg. :-D

    SvarSlett
  5. Så flott vest med søte knapper

    SvarSlett
  6. Kjempe fin vest, og ekstra koselig med fine, hjemmelagde knapper.

    SvarSlett
  7. Så mye fint du har laget :)
    Jeg har lagt meg til som følger, for det er så koselig å se andres fine prosjekter!

    God tirsdag :)

    SvarSlett