12. okt. 2011

Tvillinger??


Nei... ingen tvillinger her i gården;-) Men denne genseren strikket jeg ifjor til ei venninne, den hadde kjempe god passform og kunne brukes veldig lenge! Ikke minst er oppskrifta med raglan felling på armene noe jeg er veldig glad i:-) Så da en liten meldte sin ankomst her i huset uten at vi visste kjønn strikket jeg en i blåfarger og en i rosafarger... Det blir den i rosafarger som skal brukes her, den andre legges i gavekurven... det er stadig små babyer som melder sin ankomst hos venner og familie om dagen, så den vil garantert få en mottaker om ikke lenge! (Trådene festes når mottaker er klar... det er motivasjonen min for å sette seg ned med nåla!)


Strikket etter denne oppskrifta fra Drops i str 6/9 mnd
Jeg brukte fabelgarn som i oppskrifta, men andre fargevalg!
(obs: garnet farger litt av når det blir fuktig... greit å vite om så kan en bruke mørkere tøy under:-) )

3 kommentarer:

  1. Helt nydelige!!!! Prøvde meg jo på denne jeg også i fjor, men måtte dessverre legge prosjektet op is :( Å må nok øve meg en god del til før jeg prøver meg på to farger igjen...hihi ;)

    Tar du imot bestilling??? :)

    SvarSlett
  2. flotte gensere. Mye finere enn i originalfargene.

    SvarSlett
  3. Takk for kommentarer:-) Foreløpig er strikkelista så lang at det dessverre ikkje er rom for bestillinger... Men prøv selv igjen! Denne er veldig grei mtp at det bare er lusa som blir "mønster" strikk;-)

    Så kjekt at flere liker fargevalget mitt!

    SvarSlett